onsdag den 4. maj 2011

Osama Bin Laden.

 
So... I ved forhåbentligt allesammen at Osama-fyren blev dræbt.
Nu er det ikke for at komme op med en politisk diskussion - overhovedet - men good thing han er død nu :-) Det er ikke særlig pænt at være glad for at en person døde - han er nogens søn også - men I dette tilfælde, har han begået en så forfærdelig forbrydelse, så det er måske helt ok.

Det jeg bare kom til at tænke på er - hvordan reagerer Danmark/Skandinavien/Europa på det her?

Herovre er det lidt for grotesk til min smag måske. På min fødselsdag, da jeg kom i skole, rendte grupper af børn rundt og råbte "U S A!! U S A !!" (hader sådan noget) og i dag fortalte min historielærer, hvordan han ville have tortureret ham på dén og dén måde, hvis det var op til ham.... det fortalte han til vores historieklasse.
Synes det er lidt grotesk, og jeg kan se at det er en kæmpe lettelse, men synes det er sindssygt hvordan der bliver reageret :-) Har aldrig oplevet noget lignende. Men oh well... Det er en kæmpe oplevelse at være i USA imens det her sker, thats for sure! :-)
HÃ¥ber I alle har det godt! Much love.

1 kommentar:

  1. Hej Sweetie.

    Syntes du har ret i nogle af dine betragtninger.
    Der bliver også diskuteret her i DK mellem de politsike fløje om det er OK at fejre at bin Laden endelig er død...
    Selvfølgelig er han stadig et menneske som alle andre, men dog en ondere én af slagsen - og så er han jo synonymt med terror - og dét er nok lige så meget det faktum, der gør, at folk fejrer hans død.
    Håber da at verden bliver et fredeligere sted at være, nu da han er død, men kan ærlig talt godt være lidt nervøs for gengældelse...
    Vi ses snart Emilie :-) :-)
    Knus fra Moster A

    SvarSlet